torsdag 11 juni 2015

Klassbok, minnen och stipendium

Idag fick barnen en present av fröken Malin - ett kuvert. I kuvertet låg en Min klass-bok med tillhörande klasslista, så att man alltid kan ringa sina kompisar. Där låg också foton och självporträtt från alla år man har gått i klassen, så det blev mycket skratt åt hur liten man såg ut sin första skoldag i ettan.




Kolla vad gulligt!






Sedan fick de veta att skolan för första gången delar ut stipendium även till år 3. Eftersom alla utvecklats så fantastiskt under sin skoltid gjorde detta att jag  fick ont i magen och knappt kunde bestämma vem som skulle få det. Lösningen blev att EN elev får stipendiet, men att alla elever får min motivering till varför jag skulle vilja ge ett stipendium även till dem.

MALINS HJÄRT-STIPENDIUM
Om jag kunde skulle jag dela ut ett stipendium till varje barn i min klass. Ni har alla gjort fantastiska framsteg under era första tre år i skolan.
Jag skulle också berätta varför du fick stipendium, och det kallas motivering. Så nu låtsas vi att det är stipendie-dags…

Så här lyder min motivering:

... och så fick alla barn läsa sin motivering privat, de som ville fick sedan läsa upp för kompisarna.


Slutligen blev vi bjudna på glass av en kompis som ska byta skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar