måndag 1 juni 2015

Pridefestivalen - av Tilde

Pridefestivalen.   

Man firar Pride för att man visar att man får vara som man vill då menar jag att man inte bestämmer om man ska slåss utan att man få se ut som man vill.

Pride handlar också om vem man är kär i om man är homosexuell eller om man är en hen jag tycker det är viktigt att verkligen våga visa hur man vill se ut.

Jag var själv på Pride och det var roligt att se hur alla vill klä sig.

Pride har faktiskt en egen flagga som är i lila , rosa, blå, grön, gul och röd som är randig.

Jag tycker att det verkligen är vettigt att gå på Pride för att alla är så snälla man kan få klubbor med Pride färgerna och man kan få tatueringar där det står tillexempel att man ska visa respekt för hur man vill se ut.

Alla som ville vara med på Pride fick gå i ett tåg och det spelade musik jag tyckte det var jätte roligt hejdå.
 Slut.
Av Tilde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar